اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| درگیری فیزیکی نمایندگان پارلمان ترکیه درباره دخالت اردوغان در سوریه

مجلس ترکیه روز چهارشنبه شاهد زد و خورد نمایندگان حزب حاکم «عدالت و توسعه» با حزب مخالف «خلق» بود که علت اصلی آن دخالت نظامی اردوغان در ادلب سوریه بود.

فیلم| درگیری فیزیکی نمایندگان پارلمان ترکیه درباره دخالت اردوغان در سوریه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ فیلمی منتشر شده از پارلمان ترکیه در روز چهارشنبه، درگیری بین قانونگذاران مجلس ترکیه  و اهانت به همدیگر را نشان می‌دهد.

این درگیری به دنبال اهانت یکی از نمایندگان حزب مخالف علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به وقوع پیوست. دلیل اهانت، اختلاف دو طرف بر سر دخالت اردوغان در ادلب سوریه بود. 

به نوشته روزنامه «حریت» قانونگذاران عضو حزب حاکم «عدالت و توسعه» و قانونگذاران حزب مخالف «خلق» از بانیان اصلی این درگیری بودند. این زد و خورد زمانی رخ داد که مقامات ارشد حزب عدالت و توسعه به سخنان معاون حزب خلق واکنش نشان دادند.

به نوشته این روزنامه به دنبال یک وقت تنفس، تنش در مجلس ترکیه خاتمه یافت.

شوخی رئیس جمهور ترکیه حین دیدار با اعضای حزب حاکم این کشور دو روز پس از کشته شدن ده‌ها نظامی این کشور در شمال سوریه، موجب خشم احزاب مخالف و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

در پی شوخی اردوغان، «کمال قلیچدار اغلو» رهبرحزب مخالف جمهوریخواه خلق (CHP) در این زمینه به خبرنگاران گفت: «فرد قدرتمند ترکیه در حالی می‌خندید که این ملت هنوز جسد ده‌ها سرباز خود را که به دنبال حمله هوایی نیروهای دولتی سوریه جانشان را از دست دادند دفن نکرده است. اجساد سربازان هنوز دفن نشده است. این چه خنده‌ای است؟» (جزئیات بیشتر).

 

 انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول